środa, 4 sierpnia 2010

Ciężkie maszyny na Okęciu


Warszawskie Okęcie EPWA - jest portem przede wszystkim regionalnym. Pomijając Boeingi 767 naszego narodowego przewoźnika oraz okazyjnie lądujące tankowce lub transportowce wojskowe (jak KC-135, L-1011, C-17) lub bardzo rzadko super transportowce An-124, nie ma tu okazji do zbyt częstego, a już na pewno regularnego oglądania maszyn naprawdę dużych (zwłaszcza odkąd kilka lat temu przestał przylatywać transportowy B747 linii El-Al).
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest odwiedzający warszawskie lotnisko MD-11F należący do firmy kurierskiej UPS. Samoloty te latają codziennie od poniedziałku do piątku na trasie Kolonia - Warszawa - Ałma-ata - Szanghaj, druga maszyna leci po tej trasie w kieunku przeciwnym.
Kolosy codziennie pokonują w ten sposób po ponad 9600 km...  (ZSSS- UAAA:  odległość 2402 Nm, UAAA-EPWA :  odległość 2258 Nm, EPWA - EDDK: odległość 547 Nm razem 5207 Nm czyli ca. 9600 km)
Najlepszym momentem w ciągu dnia do ich obserwacji jest lądowanie tej maszyny powracającej z Ałma-aty ok godziny 17.30 - 18.15. Najbardziej imponująco wygląda podczas lądowania na pasie 11.

Przyszłość zapewne przyniesie zmiany - trwający remont pasów na Okęciu umożliwi lądowanie cięższych samolotów. Ponadto mijemy nadzieję, że już od ok. 2012 roku na Okęciu będą lądowały Boeingi 787 w barwach lotu. 

Na zdjęciu MD-11F UPS lądujący na pasie 33.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz