piątek, 5 listopada 2010

Uszkodzenia Airbusa A380 linii Quantas lot QF32, 4 listopada br.

 
 Widoczne przebicie struktury skrzydła nad pylonem silnika nr 2...
...oraz uszkodzenia dolnej powierzchni skrzydła.

Zerwana część osłony silnika nr 2...
...której elementy znaleziono na ziemi.
 
Straż pożarna schładza feralny silnik po wylądowaniu.

Przekrój silników i struktury skrzydła A380.

Oprócz pokazanych uszkodzeń podczas lądowania pękło kilka opon podwozia głównego samolotu, ponadto załoga nie mogła po wylądowaniu wyłączyć silnika nr 1 który podczas lotu pomimo awarii silnika nr 2 pracował poprawnie. Jako przyczynę awarii wstępnie wskazuje się uszkodzenie wału jednostopniowej turbiny średniego ciśnienia, co być może mogło doprowadzić w przypadku jego urwania do gwałtownego rozkręcenia się turbiny do wartości ponadkrytycznych i jej rozerwania na skutek sił odśrodkowych, to mogło doprowadzić do rozerwania osłony silnika i przebicia przez elementy turbiny skrzydła samolotu (podobna awaria doprowadziła rozerwania silnika Trent 1000 przyszłego silnika dla B787 na stanowisku badawczym w Anglii w sierpniu br) - należy jednak podkreślić, że na tym etapie są to jedynie hipotezy i dopiero śledztwo ustali przyczynę awarii.
Ponadto podczas lądowania samolotu w Singapurze otwarte pozostawały także osłony podwozia głównego normalnie zamykane po wysunięciu podwozia

Wszystkie fotografie i rysunki www.flightglobal.com - tam też można znaleźć więcej informacji na temat incydentu Airbusa A380 linii Quantas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz