sobota, 13 listopada 2010

Embraer Legacy 650 - cz.2

10 listopada br. roku demonstrator modelu Embraer Legacy 650 wykonał przelot non stop z Dubaju w ZEA do Farnborough w Londynie – długość trasy wyniosła 3500 Nm (6 482 km). Czas przelotu wyniósł 8 godzin. Przelot realizowany był z 10 osobami na pokładzie – 7 pasażerami i 3 członkami załogi (w typowej konfiguracji dla E650). Embraer 650 którego projekt uruchomiono w 2008 roku ma zasięg do 3 900 Nm (7 223 km) z czterema pasażerami lub 3840 Nm (7 112 km) z 8 pasażerami, o 500 Nm (926 km) niż wcześniejszy model Legacy 600. Znaczącą poprawę zasięgu zrealizowano poprzez poważne modyfikacje płatowca – m.in. skrzydeł i podwozia oraz zwiększenie pojemności zbiorników paliwa. Zastosowano też mocniejsze silniki Rolls-Royce AE3007A2 i awionikę Honeywell Primus Elite. Zasadniczy układ kabiny pasażerskiej zaadaptowano z modelu Legacy 600 z trzy strefową kabiną. Embraer Legacy 650 otrzymał certyfikaty brazylijskiego i europejskiego nadzoru lotniczego, odpowiednio (Agência Nacional de Aviação Civil – ANAC) i European Aviation Safety Agency (EASA) pierwsze dostawy zaplanowane są jeszcze na rok 2010. Kabina maszyny mieści 13 pasażerów w standardowej konfiguracji. Polepszeniu uległo również wyposażenie wnętrza (skórzane fotele, wykładziny, stoliki) Poprawiono także funkcjonalność wnętrza poprzez ulepszenie, kuchni, toalet, garderoby. Samolot wyposażono również w system rozrywkowy z DVD oraz instalację do łączności satelitarnej. Jako opcja mogą być zainstalowane urządzenia do bezprzewodowego Internetu o dużej przepustowości Wi-Fi (High-Speed Data (HSD) SwiftBroadband). Podczas lotu będzie także dostępny luk bagażowy o pojemności 6800 dm3. 
Awionika Honeywell Primus Elite™ Embraera Legacy 650 zawiera między innymi następujące elementy:
-Vertical Navigation (VNAV) Required Navigation Performance (RNP) 0.3
-Future Air Navigation System (FANS) 1/A Controller to Pilot Data Link Communication (CPDLC)
-Wide Area Augmentation System – Localizer Performance razem z Vertical Guidance Approaches (WAAS/LPV)
-SmartRunway i SmartLanding Runway Awareness and Advisory System (RAAS)
-SmartView Synthetic Vision System (SVS)
-Satelitarne dane o pogodzie
-Bazę danych planów lotnisk i podejść (SID/STAR)
-Graficzny interfejs oraz wyświetlacze ciekłokrystaliczne LCD w kabinie pilotów.
Obecna cena maszyny Embraer Legacy 650 w standardzie ekonomicznym wynosi wg katalogu na rok 2010 29,5 mln USD.

Źródło: avstop.com, Fotografie:Embraer.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz