poniedziałek, 27 września 2010

Embraer Legacy 650 - cz.1

Embraer Legacy 650 to największy z odrzutowców biznesowych Embraera wywodzących się od samolotu ERJ 135. Pozostałe modele to Legacy 450, 500 i 600. Legacy 650 jest unowocześnioną wersją Legacy 600 która jest produkowana od 2002. Program Legacy 650 rozpoczęto w roku 2008, a w październiku 2009 roku Legacy 650 wykonał pierwszy lot. Samolot posiada podobnej wielkości kabinę przeznaczoną dla 10 pasażerów jak Legacy 600 ale oferuje zasieg większy o 500 Nm (925 km)niż wersja 600, Legacy 650 posiada zasięg 3,900nm (7,200km). Samolot wyposażony jest w zintegrowaną awionikę Honeywell Primus Elite. Koszt samolotu który w zamierzeniach producenta ma stanowić bezpośrednią konkurecję dla takich maszyn jak Bombardier Challenger 605, Dassault Falcon 2000LX i Gulfstream G350 i G450. Koszt egzemplarza ma wynosić 29,5 mln USD w porównaniu np. z 27,5 mln USD za Legacy 600. W stosunku do wersji 600 Legacy 650 posiada zmieniony system paliwowy (nowe dodatkowe zbiorniki), wzmocnione podwozie oraz konstrukcję skrzydeł - skrzydła pochodzą bezpośrednio od modelu ERJ-145XR. Samolot wyposażono także w nowy system izolacji dźwięku, który to system podobnie jak awionika zostaną "wstecznie" zaadaptowane do poprzedniego modelu Legacy 600. Samolot jest napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce AE3007-A2 o ciągu 9,020lb (40kN) każdy. Obecnie samolot kończy fazę testów i certyfikację.  Pierwsze maszyny mają być dostarczone w br. dla jordanskiego użytkownika.

 Wymiary samolotu i konfiguracja kabiny pasażerskiej

Przekrój samolotu, konfiguracja instalacji paliwowej i zasięg

Przykładowe mapy zasięgu Legacy 650
Porównanie wielkości kabiny pasażerskiej Legacy 650 z konkurencyjnymi konstrukcjami
Rodzina odrzutowców dyspozycyjnych ( business jets) Embraera

Podstawowe dane samolotu Legacy 650:
Zasięg z 4 pasażerami: 3 900 Nm (7 223 km)
Zasięg z 8 pasażerami: 2 800 Nm (7 038 km)
Maksymalna/Normalna prędkość przelotowa: Ma=0,80/0,78
Długość startu: (z maksymalną masą startową MTOW):  1 750 m
Długość lądowania: 870 m
Pułap operacyjny: FL410 (12 497 m)
Maksymalna ilość pasażerów: 13/14 osób
Pojemność luku bagażowego: 8,1 m3
Maksymalna masa startowa(MTOW): 53 572 lbs (24 300 kg)
Maksymalna masa do lądowania (MLW): 44 092 lbs (20 000 kg)
Maksymalna masa bez paliwa (MZFW): 36 156 lbs (16 400 kg)
Zapas paliwa: 1 715 lbs (778 kg)
Maksymalny ciężar ładunku: 4 872 lbs (2 210 kg)


rysunki: embraer.com, dane: embraer.com i flightglobal.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz