wtorek, 7 września 2010

Pokaz dynamiczny na targach w Kielcach


Pokaz dynamiczny zorganizowany przez Wojska Lądowe, odbył się około południa 6 września 2010 na terenie Targów Kielce w ramach XVIII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO, dla zaproszonych gości w tym Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, Ministra Obrony Narodowej Bogdana Klicha, wystawców, dziennikarzy oraz zagranicznych delegacji.
Scenariusz pokazu obejmował symulowany atak na kolumnę pięciu pojazdów wojskowych przy użyciu ładunku wybuchowego (IED - Improvized Explosive Device), który uszkodził jeden z pojazdów (KTO Rosomak), zajęcie przez pozostałę sprawne pojazdy kolumny i ich desant pozycji obronnych, udzielenie pierwszej pomocy rannemu w eksplozji ładunku oraz pokaz ratownictwa bojowego (CSAR - Combat Search And Rescue) w wykonaniu załogi medycznego śmigłowca Mi-17 osłanianego przez parę śmigłowców szturmowych Mi-24D 'Hind", a następnie ewakuację kolumny - również pod osłoną Mi-24.
 
"Eksplozja" ładunku pod kołami Rosomaka

pierwsza pomoc dla rannego ...

...i zabezpieczenie terenu przez desant

Przybywa wezwany śmigłowiec medyczny w eskorcie Mi-24.

(fot. Jacek Ptaszyński)  
Rozpoczyna się akcja ewakuacji rannego - Rosomak zabezbiecza tyły kolumny, a ratownik zjeżdża na ziemię z pokładu śmigłowca...


...który odchodzi na krąg na czas niezbędny na przygotowanie ewakuacji.

Mi-24 krążą nad polem walki osłaniając zatrzymany konwój i śmigłowiec ratowniczy przed atakiem oraz snajperami.

Ranny i ratownik zostają wciągnięci na pokład Mi-17.

Mi-17 odlatuje, nadal pod czujnym okiem Mi-24.

Kolumna opuszcza rejon walki odpalając pułapki termiczne.

Po bitwie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz