środa, 24 listopada 2010

Suchoj Superjet 100 - najnowszy rosyjski samolot pasażerski

 
 
5 listopada 2010 Suchoj rozpoczął loty badawcze na pierwszym seryjnym samolocie Superjet 100 przed dostarczeniem go do startowego użytkownika – Aerofłotu. Samolot numer 97007 wykonał 3 godzinny lot z zakładu w Komsomolsku nad Amurem z dwoma członkami załogi. Po zakończeniu badań w locie samolot zostanie przebazowany do ośrodka badań w locie w Żukowskim na próby odbiorcze na trasach komercyjnych i prawdopodobnie zostanie przekazany Aerofłotowi w połowie grudnia. Obecnie w produkcji znajduje się 17 samolotów Superjet 100 z których pięć jest w końcowej fazie montażu. 20 listopada 2010 w centrum badań w locie, w Żukowskim koło Moskwy zakończono z udziałem rosyjskich i kanadyjskich władz nadzoru lotniczego, badania w locie nowego systemu zarządzania lotem - CMA-9000 Flight Management System (FMS) przeznaczonego dla nowych rosyjskich samolotów pasażerskich Suchoj Superjet 100 (SSJ100). System rozwijany jest przez Esterline CMC Electronics (dawniej Canadian Marconi Company) i integrowany Thales Avionics. “Wszystkie zadania wymagane dla certyfikacji CAN-TSO system CMA-900 zostały pomyślnie zrealizowane na SSJ100” powiedział Nick Chalkiadakis FMS Program Manager z Esterline CMC Electronics. Kanadyjscy i rosyjscy piloci wykonali 3 wspólne loty na SSJ100 oraz 6 naziemnych sesji testowych aby ocenić operacyjną stabilność systemu. 

Główni podwykonawcy w procesie produkcji samolotu Suchoj Superjet 100:
awionika – THALES
systemy sterowania – LEIBHERR
podwozie – MESSIER DOWTY
system paliwowy – INTERTECHNIQUE (ZODIAC)
wyposażenie wnętrza – B/E AEROSPACE
system przeciwpożarowy – AUTRONICS (CURTISS WRIGHT)
system tlenowy – B/E AEROSPACE
APU – HONEYWELL
fotele załogi– IPECO
systemy hydrauliczne – PARKER
systemy elektryczne – HAMILTON SUNDSTRAND
czujniki wibracji silnika – VIBRO-METER
koła i hamulce - GOODRICH
 Fotografie: Suchoj

1 komentarz: