poniedziałek, 25 października 2010

Berlin Brandenburg International

Wizualizacje komputerowe powstającego portu lotniczego Berlin Brandenburg International, który zastąpi zamknięte w 2008 roku lotnisko Tempelhof, oraz pozwoli na zamknięcie lotniska Tegel (po uruchomieniu BBI w 2012). Port BBI będzie wykorzystywał istniejący obecnie pas południowy lotniska Schoenefeld po przedłużeniu go z obecnych 3 000 m do 3 600m oraz nowo budowany pas południowy o długości 4 000 m. Obecnie istniejący północny pas Schoenefeld zostanie zlikwidowany. Przepustowość portu szacuje się na 6500 przylatujących i odlatujących pasażerów na godzinę. Na początku działania port będzie mógł obłsużyć ok. 27 mln pasażerów, docelowo planuje się obsługę 45 mln pasażerów.
Dla porównania największy obecnie port lotniczy Atlanta Hartsfield obsłużył w 2009 roku 88 mln pasażerów. Przepustowość innych największych portów wyglądała w 2009 następująco Londyn Heathrow - 66 mln, Nowy Jork JFK - 46 mln, Chicago O'Hare - 64 mln, Frankfur - 51 mln, Paryż CDG - 58 mln, Warszawa Okęcie - 8 mln* 
(*na podst: 'Lotnictwo' 7/2010).
Wszystkie wizualizacje: Björn Rolle, gmp Architekten, EVS Digitale Medien GmbH/Berlin Airports

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz