Widoczne przebicie struktury skrzydła nad pylonem silnika nr 2...
...oraz uszkodzenia dolnej powierzchni skrzydła.Zerwana część osłony silnika nr 2...
...której elementy znaleziono na ziemi.
Przekrój silników i struktury skrzydła A380.
Oprócz pokazanych uszkodzeń podczas lądowania pękło kilka opon podwozia głównego samolotu, ponadto załoga nie mogła po wylądowaniu wyłączyć silnika nr 1 który podczas lotu pomimo awarii silnika nr 2 pracował poprawnie. Jako przyczynę awarii wstępnie wskazuje się uszkodzenie wału jednostopniowej turbiny średniego ciśnienia, co być może mogło doprowadzić w przypadku jego urwania do gwałtownego rozkręcenia się turbiny do wartości ponadkrytycznych i jej rozerwania na skutek sił odśrodkowych, to mogło doprowadzić do rozerwania osłony silnika i przebicia przez elementy turbiny skrzydła samolotu (podobna awaria doprowadziła rozerwania silnika Trent 1000 przyszłego silnika dla B787 na stanowisku badawczym w Anglii w sierpniu br) - należy jednak podkreślić, że na tym etapie są to jedynie hipotezy i dopiero śledztwo ustali przyczynę awarii.
Ponadto podczas lądowania samolotu w Singapurze otwarte pozostawały także osłony podwozia głównego normalnie zamykane po wysunięciu podwozia Wszystkie fotografie i rysunki www.flightglobal.com - tam też można znaleźć więcej informacji na temat incydentu Airbusa A380 linii Quantas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz