poniedziałek, 6 grudnia 2010

Departament Stanu USA odebrał pierwszego zmodernizowanego S-61

Sikorsky Aerospace Services (SAS) ogłosił dostarczenie pierwszego zmodernizowanego śmigłowca S-61 dla Departamentu Stanu USA. Dzięki modyfikacjom mającym na celu podniesie bezpieczeństwa i niezawodności zmodyfikowany S-61 jest w stanie wykonywać szeroki zakres misji od ewakuacji medycznej poprzez przewozy pasażerskie po logistyczne. Sikorsky S-61 cywilną wersją śmigłowca SH-3 Sea King. (Jest to najczęściej używany helikopter do celów pasażerskich oraz obsługi platform wiertnicznych. Szczególną wersją maszyny jest S-61 Shortsky – konwersja S-61L i S-61N przeprowadzona przez firmę Helipro International – odmiana ta wykonała pierwszy lot w lutym 1996. Inna modyfikacja S-61 to: Carson Composite Main Rotor blade, gdzie  mniej podatne na zmęczenie kompozytowe łopaty zastępują oryginalne metalowe. Pozwalają one na zwiększenie ładunku użytecznego o 2000 lbs (907 kg), prędkości o 15kt (28 km/h) i zasięgu o 61Nm (113km). Najnowsza modernizacja śmigłowca S-61 to S-61T. Departament Stanu podpisał zamówienie na 110 sztuk tych śmigłowców do celów misji pasażerskich oraz transportowych na całym świecie. Pierwsze dwa zmodernizowane egzemplarze będą wspierać działania ambasady amerykańskiej w Afganistanie. Obecnie zamówienia obejmują m.in. 17 maszyn do eksploatacji w przez DoS USA w misjach na całym świecie. Ta dostawa oznacza ważny krok w programie śmigłowca S-61 i kontynuuje sukces modernizacji rozpoczętej w tym roku. S-61 pozostaje niezawodnym i wartościowym produktem przemysłu lotniczego – powiedział David Adler prezes SAS. S-61 ma ustaloną reputację niezawodnego i przydatnego w realizacji różnorodnych misji śmigłowca. Unowocześnienia w ramach programu modernizacji maszyny obejmują wprowadzenie najnowszych technologii co umożliwi długą eksploatację śmigłowca. Kompozytowe łopaty wirnika głównego (Composite main rotor blades - CMRB). Zapewniają lepszą efektywność maszyny w warunkach eksploatacji w klimacie gorącym oraz wysokogórskim. Dodatkowe elementy programu obejmują działania na rzecz poprawy warunków pracy załogi, ułatwienia eksploatacyjne oraz podwyższone bezpieczeństwo.  Do końca br. dostarczone zostaną cztery zmodernizowane S-61 w 2011 kolejne 13.
Źródło: Sikorsky

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz